AmCham s-a adresat Ministerului Finanțelor pentru expunerea poziției vizavi de unele cheltuieli și operațiuni suportate/realizate pe timp de COVID

  • 09.10.2020

AmCham Moldova a adresat două scrisori Ministerului Finanțelor, ce vizează unele aspecte problematice cu care se confruntă contribuabilii pe timp de COVID.

Prima scrisoare se referă la deductibilitatea cheltuielilor suportate de companie pentru asigurarea combaterii efectelor COVID sau asigurarea conformării regulilor de prevenire a răspândirii COVID, precum și neconsiderarea în calitate de facilități acordate de patron a cheltuielilor date.

Printre principalele momente ce se cer clarificate sunt cele ce țin de:

-Cheltuielile ce țin de măști, dezinfectante și alte produse similare;
-Cheltuielile ce țin de transportul angajaților, inclusiv regim taxi;
-Cheltuielile ce țin de testele COVID;
-Cheltuielile ce țin de locațiunea spațiilor de lucru, uzura utilajelor de lucru (inclusiv a celor ce se aflau în unitățile închise obligatoriu prin deciziile comisiilor de specialitate);
-Cheltuielile ce țin de compensarea muncii de la distanță;
-Cheltuielile ce țin de casarea serviciilor oferite persoanelor de pe ”prima linie”

Textul integral al solicitării poate fi găsit aici

Un alt aspect problematic ce s-a dorit de a fi clarificat de Ministerul Finanțelor ține de perfecționarea cadrului normativ ce reglementează inventarierea (Ordinul Ministerului Finanțelor 27/2004), dar și modul în care, în situația pandemică, agenții economici ar putea asigura o realizare fără riscuri sau cu riscuri minime a acestei activități.

Textul integral al solicitării poate fi găsit aici

Pentru mai multe informații, vă rugăm să o contactați pe Veronica Sirețeanu, la următoarea adresă de email: veronicasireteanu@amcham.md.

Latest Advocacy on the Go