Asigurarea continuității activității și prevenirea răspândirii COVID-19

  • 02.04.2020

Ce facem dacă identificăm posibile cazuri de îmbolnăvire la întreprindere? Cum protejăm salariații din categoria de risc? Ce acte trebuie să avem dacă suntem supuși verificării de către colaboratorii poliției sau serviciile de sănătate publică?

Pandemia COVID-19, alerta cu cod roșu și starea de urgență declarată la nivel național nu a stopat activitatea multor întreprinderi. Nu a fost stopat nici controlul efectuat în domeniul supravegherii sănătății publice. Pe durata moratoriului, întreprinderile pot fi supuse controalelor inopinate cu verificarea modului în care întreprinderile organizează procesul de prevenire a răspândirii infecției. Iar nerespectarea măsurilor de prevenire a infecției se poate solda cu amenzi de până la 75.000 lei.

Apelurile primite de la partenerii noștri care își continuă activitatea denotă o stare de incertitudine cu privire la măsurile ce urmează a fi întreprinse pentru a-și proteja salariații și pentru a nu fi sancționați.  Iar vizitele reprezentanților forțelor de ordine și interpretarea pe care aceștia o dau normelor impuse de Comisiile naționale și teritoriale face ca starea de incertitudine să sporească. 

La momentul actual nu există un act normativ național special care ar reglementa pașii concreți la locul de muncă pentru a preveni apariția și răspândirea infecției COVID – 19.  La stabilirea comportamentului angajatorului și a salariatului pe timp de pandemie o soluție este (i) să parcurgem normele de securitate în muncă existente deja în cadrul normativ, (ii) le completăm cu cerințele stabilite de Comisiile naționale, recomandările Organizației Mondiale a Sănătății, Agenției Naționale de Sănătate Publică și Ministerul Sănătății, Muncii și Protecție Sociale, precum și (iii) le adaptăm reieșind din informația disponibilă privind verificările recente realizate de colaboratorii de poliție la unele întreprinderi. În rezultatul acestui exercițiu noi am obținut următoarea situație: 

 

 

 

ACI Partners
ACI Partners

ACI Partners is a dynamically growing Moldovan law firm with an expanding network of partners throughout Europe. ACI Partners was established by separation of the legal business from Ernst & Young Moldova and as such it draws from the latter|s long-acknowledged ability to offer competent advice. ACI Partners’ business strategy is to deliver a solid and reliable service, which the clients may turn to whenever they need. To reach this goal, ACI Partners employs a personalized approach to each client, showing a genuine respect for their values and unqualified commitment to their interests and needs, steadily investing in knowledge and data management and ensuring a working environment consistent with their clients’ quality demands and high expectations.

Latest Members & Partners News