Tratamentul fiscal și contabil al programelor de fidelizare a clienților și reducerilor comerciale

  • 17.11.2025

Comunitatea AmCham Moldova ăși exprimă preocupările vizavi de interpretarea fiscală a punctelor de fidelizare/loialitate și a altor instrumente de marketing utilizate de mediul de afaceri.

În linii mari, acestea se referă la:

  • Vânzarea produselor/serviciilor cu preț redus în contextul prevederilor Legii nr. 231/2010 cu privire la comerțul interior;
  • Acordarea bonusurilor („punctelor de loialitate", „cashback", „reducerea acumulată"), pe care SFS le tratează diferit de reducerile de preț.
     


În baza argumentelor juridice, contabile și economice prezentate mai sus, AmCham Moldova solicită respectuos Serviciului Fiscal de Stat:


1. Să clarifice statutul juridic al comunicării transmise prin intermediul Cabinetului electronic al contribuabilului și să publice poziția oficială conform art. 133 alin. (1) pct. 8) din Codul fiscal, asigurând

astfel transparența și predictibilitatea aplicării legislației fiscale.

2. Să recunoască punctele de fidelizare drept reduceri comerciale în sensul art. 5 pct. 27) din Codul fiscal, care definește discontul ca "reducere din preţul mărfii, serviciului, valutei străine şi al altor active financiare".

3. Să confirme aplicabilitatea art. 98 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal pentru ajustarea valorii impozabile TVA în cazul utilizării punctelor de fidelizare, similar altor forme de reduceri comerciale.

4. Să clarifice că utilizarea punctelor de fidelizare de către persoanele fizice nu constituie venit impozabil pentru acestea, ci reprezintă o reducere de preț pentru bunurile sau serviciile achiziționate, nefiind aplicabile prevederile art. 18 și art. 20 din Codul fiscal.

5. Să revizuiască cerința privind înregistrarea valorii punctelor de loialitate la elementul bonului de casă "Modul de plată - ALT MOD", ținând cont de natura lor economică de reducere comercială.

6. Să elaboreze instrucțiuni clare pentru agenții economici privind documentarea și evidența fiscală a punctelor de fidelizare, în acord cu prevederile SNC, IFRS și ale Codului fiscal.
 

Mai multe detalii pot fi găsite aici.
 

Pentru mai multe detalii, vă rugăm să o contactați pe Veronica Sirețeanu, director adjunct pe advocacy și dezvoltare AmCham Moldova, la veronicasireteanu@amcham.md

 

Latest Advocacy on the Go