News


AmCham

Events


Members Spotlight

Current number of members117
  • Xerox
  • Efes Vitanta Moldova Brewery
  • Avon Moldova
  • KVG LLC
  • MAIB
  • Turcan Cazac Law Firm
  • FinComBank
  • Comertbank
  • BPay
  • Mary Kay Moldova
  • KPMG Moldova
  • PricewaterhouseCoopers (PwC) Moldova
  • Red Union Fenosa
  • Imunotehnomed
  • Tacit Knowledge
  • EY Moldova
  • Schoenherr Attorneys at Law
  • QIWI Moldova
  • Aventus Finance
  • Ellation
  • NCH Advisors INC,  Representative Office in the Republic of Moldova
  • Edenred MD
  • Mentor Express
  • Orhei-Vit
  • P.A.A. Tax, Legal, Accounting
  • Baker Tilly
  • JT International Trading LLC
  • Glass Container Company
  • Trans Oil Group of Companies
  • Victoriabank
  • KB-Walkoma
  • Molsalvia
  • Indra Sisteme
  • Coca-Cola Hellenic Moldova
  • Deloitte
  • Mixbook
  • Elicio NV
  • Nefis
  • British American Tobacco - Moldova
  • Prime Capital
  • Development Aid
  • Up Moldova
  • Philip Morris Sales & Marketing
  • Rompetrol Moldova
  • Bemol Retail
  • Danube Logistics, Giurgiulesti International Free Port
  • Prograin Organic
  • BDR Associates-Strategic Communication
  • Orange
  • Sudzucker Moldova
  • Vernon David
  • Banca Comercială Română Chişinău
  • Carlsberg
  • Best Western Plus Flowers Hotel
  • Microinvest
  • Total Leasing & Finance
  • Express Leasing
  • Rural Finance Corporation
  • Bayer
  • MAIB-Leasing
  • DHL Moldova
  • Chemonics International
  • Abbott
  • Trigor AVD
  • Pedersen & Partners
  • Credit Rapid
  • Iute Credit
  • Brodsky Uskov Looper Reed & Partners
  • SANOFI
  • Easy Credit
  • Monicol
  • Efrim, Roșca & Associates BAA
  • Kozlovna
  • Gebauer & Griller Cables and Wires
  • Lafarge Ciment (Moldova) S.A.
  • Herbalife Nutrition
  • Petrom Moldova
  • DRA Draexlmaier Automotive
  • Incaso
  • Indigo Ogilvy
  • ACI Partners
  • Grawe Carat Asigurari
  • Metro Cash & Carry Moldova
  • DAAC Hermes
  • Orbico Moldova
  • Pegas
  • Gladei & Partners
  • Nestle Products Export Corporation
  • Agro Mester HD
  • Takeda Pharmaceutical
  • Berlin-Chemie / Menarini
  • Tetis International CO
  • CA Donaris Vienna Insurance Group SA
  • Le Bridge Corporation Limited
  • Grant Thornton
  • Autodoctor
  • Politrans
  • BDO Moldova
  • Moldcell
  • Rihpangalfarma
  • BT Leasing MD
  • Dita Estfarm
  • Electra Norte Molwind
  • BASS Systems
  • Moore Stephens KSC
  • Infodebit Credit Report
  • Ritlabs
  • Lear Corporation
  • Novo Nordisk A/S Representative Office Moldova
  • HR-Consulting
  • MT International Group
  • Credit CMB
  • Rogob
  • DAS Solutions
  • Sebo
  • Europlast-Chisinau
  • Paynet Services

Job Center

American Chamber of Commerce in Moldova is dedicated to helping businesses grow by assisting them in locating staff with the highest level of skills and a positive attitude. Taking into consideration AmCham’s exposure to a high profile audience, we hope that the new service will be helpful for your HR recruitment efforts.

If you are an AmCham member and have a job opening you would like to advertise within the AmCham community, simply e-mail your offer to Ina Trifan, Project Manager Assistant at inatrifan@amcham.md.

Company Position Status
Moldcell Reprezentant Vânzări B2B (Chișinău sau Regiunea Centru) open

Compania Moldcell anunță postul vacant de Reprezentant Vânzări Corporative în Chisinău sau Regiunea Centru. Responsabilitățile de bază vor consta în identificarea și atragerea clienților corporativi noi, în scopul de a atinge obiectivele strategice ale companiei și de a crește volumul total de vânzări.

Responsabilități de bază:

- Identificarea potențialilor clienți corporativi, a necesităților de comunicare specifice acestui segment și oferirea celor mai bune soluții, în baza abordării individuale;
- Furnizarea informațiilor necesare despre produsele și serviciile companiei;
- Sporirea vânzărilor pentru categoria de servicii Moldcell și promovarea acestora în rândul clienților corporativi existenți și potențiali;
- Stabilirea unor relații durabile, de încredere cu publicul corporativ;
- Promovarea imaginii companiei în rândul clienților.

Competențe și studii:
- Studii superioare (Business, Management sau Economie);
- Experiență în vânzări sau deservire clienți de cel puțin 2 ani;
- Vorbire fluentă în limbile română și rusă; engleza – la nivel de conversații.
- Experiență în conducerea autovehiculelor (cat. B).

Profilul personal al candidatului:
• Bun comunicator și negociator, priceput la rezolvarea conflinctelor;
• Capabil de a realiza prezentări convingătoare;
• Responsabil, organizat și orientat spre nevoile clientului, precum și spre atingerea rezultatului;
• Punctual, atent la detalii și capabil de a respecta termenii prestabiliți.

Notă:
Dacă sunteți interest(ă) de acest post și corespundeți cerințelor de mai sus, expediați CV-ul Dvs. la adresa de email vacancy@moldcell.md

Vă așteptăm cu mare drag în echipa Moldcell!

Moldcell Service and Product Development Programmer open

We are looking for a SPD Programmer, whose main role will be to take an active part in different stages of software development for new services and products.

Main Duties and Responsibilities:


• To develop software for new services and products;
• To make software deployment and initial setup;
• To perform technical support during planning of new services and products;
• To perform complete tests for new services and products before launch;
• To learn intensively about new and existing technologies;
• To develop web interfaces for software configuration and maintenance, if necessary.

Competence and Education:

• University degree in Computer Science or related technical filed;
• Good knowledge of Romanian and Russian;
• Medium level of spoken and written English;

Qualifications:

• At least 2 years of web programming experience, C#, .NET, MS SQL;
• Familiarized with XML and related standards - XSLT, XPath, etc;
• Knowledge of UNIX/LINUX and Shell script will be a plus;
• Knowledge of C++, Java and Mobile Development will be an advantage.

Personal Qualities:


• Good communication skills;
• Excellent problem solving skills;
• To be result-oriented and to show initiative.

Note:

This position is focused on local people of Moldova.
If you are interested in and meet the above requirements, please, do not hesitate to submit your CV to vacancy@moldcell.md.
Thank you!

Moldcell Vânzător Consultant Regiunea Nord (Glodeni și Drochia) open

Compania Moldcell anunță poziție vacantă pentru funcția de Vânzător Consultant în magazinele directe Moldcell din Glodeni și Drochia. Responsabilitățile de bază vor consta în promovarea și vânzarea serviciilor și produselor Moldcell, precum și oferire de suport clienților la cel mai înalt nivel.

Responsabilități de bază:

• să răspundă prompt la solicitările clienților;
• să promoveze și să vândă serviciile și produsele Moldcell clienților potențiali și existenți;
• să ofere informația necesară cu privire la produsele și serviciile companiei;
• să identifice, să investigheze și să ofere soluții la solicitările clienților.

Competențe și studii:


• Studii colegiale, superioare finisate sau în proces;
• Experiență în vânzări și deservire clienți ar constitui un avantaj;
• Comunicare excelentă în română și rusă;
• Cunoașterea limbii engleze la nivel mediu de comunicare.

Profilul personal:


• Abilități excelente de comunicare, argumentare și convingere;
• Atenție și acuratețe la detalii;
• Responsabil, organizat, orientat spre rezultat în termenii prestabiliți.

Nota:
Dacă sunteți interesat de poziţie și corespundeți cerințelor de mai sus, expediați CV-ul Dvs. la adresa de email vacancy@moldcell.md

Vă așteptăm cu drag în echipa Moldcell!

 

Moldcell Vânzător Consultant Regiunea Centru (Orhei, Criuleni și Ungheni) open

Compania Moldcell anunță poziție vacantă pentru funcția de Vânzător Consultant în magazinele directe Moldcell din Orhei, Criuleni și Ungheni. Responsabilitățile de bază vor consta în promovarea și vânzarea serviciilor și produselor Moldcell, precum și oferire de suport clienților la cel mai înalt nivel.

Responsabilități de bază:

• să răspundă prompt la solicitările clienților;
• să promoveze și să vândă serviciile și produsele Moldcell clienților potențiali și existenți;
• să ofere informația necesară cu privire la produsele și serviciile companiei;
• să identifice, să investigheze și să ofere soluții la solicitările clienților.

Competențe și studii:


• Studii colegiale, superioare finisate sau în proces;
• Experiență în vânzări și deservire clienți ar constitui un avantaj;
• Comunicare excelentă în română și rusă;
• Cunoașterea limbii engleze la nivel mediu de comunicare.

Profilul personal:


• Abilități excelente de comunicare, argumentare și convingere;
• Atenție și acuratețe la detalii;
• Responsabil, organizat, orientat spre rezultat în termenii prestabiliți.

Nota:

Dacă sunteți interesat de poziţie și corespundeți cerințelor de mai sus, expediați CV-ul Dvs. la adresa de email vacancy@moldcell.md

Vă așteptăm cu drag în echipa Moldcell!

Moldcell Vânzător Consultant Regiunea Sud (Comrat) open

Compania Moldcell anunță poziție vacantă pentru funcția de Vânzător Consultant în magazinele directe Moldcell din Comrat. Responsabilitățile de bază vor consta în promovarea și vânzarea serviciilor și produselor Moldcell, precum și oferire de suport clienților la cel mai înalt nivel.

Responsabilități de bază:

• să răspundă prompt la solicitările clienților;
• să promoveze și să vândă serviciile și produsele Moldcell clienților potențiali și existenți;
• să ofere informația necesară cu privire la produsele și serviciile companiei;
• să identifice, să investigheze și să ofere soluții la solicitările clienților.

Competențe și studii:

• Studii colegiale, superioare finisate sau în proces;
• Experiență în vânzări și deservire clienți ar constitui un avantaj;
• Comunicare excelentă în română și rusă;
• Cunoașterea limbii engleze la nivel mediu de comunicare.

Profilul personal:

• Abilități excelente de comunicare, argumentare și convingere;
• Atenție și acuratețe la detalii;
• Responsabil, organizat, orientat spre rezultat în termenii prestabiliți.

Nota:
Dacă sunteți interesat de poziţie și corespundeți cerințelor de mai sus, expediați CV-ul Dvs. la adresa de email vacancy@moldcell.md

Vă așteptăm cu drag în echipa Moldcell!

Moldcell Expert Resurse Umane open

Ești incredibil de bun și îți reușește să găsești și să crești oamenii potriviți pentru postul potrivit?

Alătură-te echipei de Resurse Umane - Moldcell și trăiește aventura noastră!

Contactează-ne direct sau expediază CV-ul la adresa vacancy@moldcell.md .

Descrierea postului
Ai succes în găsirea oamenilor potriviți și oferirea sprijinului tău pentru a-i susține în explorarea la maxim a potențialului său?
Știi să promovezi cultură corporativă puternică și procese inteligente într-o companie?
Dacă ai răspuns Da la ambele întrebări, atunci continuă să citești acest anunț, pare a fi exact pentru tine!

Căutăm pe cineva pasionat de a crea un impact asupra viitorului companiei. Cineva care va contribui la formarea și ghidarea super echipelor, care știe să mențină unui mediu prietenos de lucru, să creeze programe de dezvoltare, să implementeze proiecte de succes, să definească și să execute strategii pentru atingerea obiectivelor stabilite.

Responsabilități de bază
• Colaborarea strînsă cu echipa de management a companiei;
• Crearea unei experiențe de recrutare unică și frumoasă pentru fiecare candidat;
• Descoperirea competențelor și caracteristicilor speciale ale candidaților, desfășurarea unui proces de intervievare eficient și profesionist, precum și rularea procesului de ofertă;
• Menținerea parteneriatelor de afaceri cu echipele din cadrul companiei în scopul implementării și executarii unor programe, strategii eficiente și obținerea unor rezultate excelente.
Cerinţe
• Știi să conduci diferite tipuri de interviuri;
• Ai experiență practică în diverse procese de selecție (interviuri prin telefon, verificărea referințelor etc.);
• Ai excelente abilități de comunicare și stabilire de relații interpersonale;
• Ai atitudine și îți plac provocările;
• Ești fluent în limbile română, rusă și engleză.

Calificare și experiență:

• Studii Universitare de preferință în domeniul psihologie, sociologie, business și administrare, etc;
• Experiență în domeniul recrutării și dezvoltării profesionale.

Nota:

Dacă sunteți interesat de poziţie și corespundeți cerințelor de mai sus, expediați CV-ul Dvs. la adresa de email vacancy@moldcell.md

Vă așteptăm cu drag în echipa Moldcell!

Philip Morris Sales & Marketing District Supervisor open

The International Development Law Organization (IDLO) Lead Consultant - Medaition and Arbitration Project open

Title: Lead Consultant - Medaition and Arbitration Project
Category: Contractor - Single Engagement Contract
Duty Station: Chisinau, Moldova.

ABOUT IDLO

The International Development Law Organization (IDLO) enables governments and empowers people to reform laws and strengthen institutions to promote peace, justice, sustainable development and economic opportunity. We contribute to creating stable and inclusive societies where every person can live free from fear and want, in dignity and under the rule of law. To learn more about IDLO, please visit our website www.idlo.int or follow us on Twitter @IDLO.

BACKGROUND

The Department of Programs is the central management and coordinating function for program delivery and capacity development. It is responsible for the implementation of IDLO’s global program portfolio for field and non-field locations in line with organizational strategy. The Program Coordinator is responsible for overall program cycle support including, formulation, implementation, financial and quality compliance. The Program Coordinator interacts with internal as well as external functions.

THE ASSIGNMENT

Under direct supervision of the the Regional Program Manager/Program Coordinator, the Lead Consultant will support program implementation with project design and delivery; monitor Program activities to ensure compliance with contracts and procedures and that program cycle quality controls are in place; engages with internal and external functions in order to develop innovative program.

In particular, the Lead Consultant will be expected to undertake the following deleverables:
1. Coordinate program implementation, including: work planning, budget management, monitoring, and reporting, and ensure that all phases of the project are consistent with the project design and delivery schedule, and IDLO processes and procedures.
- Manage the coordination of work and information between IDLO Offices.
- Support development of implementation plans by means of standardized program cycle management tools, logic models and frameworks, work plans, and others;
- In coordination with the Headquarters, monitor daily program implementation issues, including revisions to project design and work plans; make recommendations for timely and optimal course corrections;
- Draft, collate and provide input for the finalization of internal and external reports, in collaboration with the Headquarters; coordinate the approval and submission program reports; ensuring these highlight the value and impact the program/activity brings;
- Collaborate and communicate regularly with the Finance Unit to build accurate financial forecasts, including reviewing financial reports and identifying in advance areas of over- or under-spending, and flagging any urgent budgetary issues to the supervisor/budget holder;
- Ensure program deliverables meet quality standards and proactively seek input from relevant substantive internal experts.
2. Ensure compliance of program activities and that program cycle quality controls are in place.
- Ensure internal procedures and guidelines are observed, recommending corrective action and consulting to the appropriate department any potential compliance issues 
- Monitor compliance with program contracts and subcontracts;
- Ensure program deliverables meet quality standards and proactively seek input from relevant substantive internal experts;
- Conduct research on legal, political, social, and economic events, trends, and/or developments relating to the program; respond to internal and external requests for such research.Program Development and Program Representation.
3. Contribute to Program Development.
- Generate ideas and develop concept notes/proposals for projects and program activities that are aligned to Regional/Country program priorities;
- In coordination with the Program Development Unit and the supervisor, periodically develop proposals or concept notes, aimed at innovatively expanding IDLO’s program portfolio;

IDEAL CANDIDATE PROFILE
Education and Experience
- Advanced university degree in international development, law, public administration, business
administration, public policy or other relevant social sciences.
- 3-5 years of relevant professional experience ideally within an international organization.
- Professional experience in Alternative Dispute Resolution (Mediation and/or Arbitration) and Rule of Law Programming would be an asset.;
Languages
- Fluent oral and professional writing skills in English and Romanian are essential.
- Working knowledge of Russian would be an advantage.
Specific Knowledge / Skills / Competencies
- Familiarity with standard program and data management tools, as well as results based management and monitoring and evaluation principles;
- Interest and/or affinity with Alternative Dispute Resolution related programming would be an asset;
- Excellent written and verbal communication skills;
- Good knowledge of Microsoft Word, Excel and PowerPoint. Proficient use of other ICT software and internet software;
- Shares information, contributes, encourages and motivates others to become involved in team activities. Provides constructive feedback and willingly helps others. Contributes to a fair environment that fosters collaboration and cooperation. Works effectively across and within IDLO organizational boundaries;
- Proven ability to see through tasks set and deliver results;
- The ability to work under pressure with tight deadlines, flexibility and an entrepreneurial spirit;
- Ability and willingness to travel to the region, if necessary;
- Keen sense of ethics, integrity, and commitment to IDLO’s mandate. Self-motivated and dynamic with a willingness and ability to use initiative to assist the organization to achieve its objectives.

TERMS AND CONDITIONS

The consultancy is expected to start before end of October 2018 and shall last for a period of six months.

HOW TO APPLY

IDLO is an Equal Opportunity Employer and values diversity in all areas of its operations. We welcome and encourage diverse applications. All interested applicants are encouraged to apply via our website: www.idlo.int/jobs and submit the completed IDLO Personal History Form (PHF), resume and cover letter. 

DISCLAIMER AND CLOSING DATE

The above statements are intended to describe the general nature and level of the work being performed by the employee assigned to this work. This is not an exhaustive list of all duties and responsibilities.
The Director - General of IDLO reserves the right to amend and change responsibilities or even to cancel the recruitment to meet business and organizational needs as necessary.
Application deadline is: October 20, 2018 (23:59hrs Rome time).
In the interest of making most effective use of resources, only the short-listed candidates will be contacted during the selection process.

Cedacri International Vice-Contabil Șef open

 Cerințe față de candidat:

- Studii superioare economice (contabilitate, finanțe);
- Cunoștințe profunde de contabilitate financiară (planificare, control și analiză);
- Cunoasterea actelor normative și a legislației în domeniu;
- Cunoasterea principiilor de analiză și sinteză a activității financiare;
- Spirit analitic și capacitate de organizare;
- Grad înalt de responsabilitate și confidențialitate;
- Cunoasterea limbii italiene constituie un avantaj;

Pentru întrebări apelați la nr. de contact +37379003043


2018 AmCham General Sponsors

FinComBank Lafarge MAIB NCH